Kort om mina senaste år.



torsdag 22 december 2011

Äntligen kommer de hem

Om några timmar kommer mina töser hem. De landar kl 22.00 på Kastrup och lyfter om en kvart från Barcelonas flygplats. Ska bli skönt att ha dem hemma igen och att de blir några veckor tillsammans. Hoppas bara inte Erika drar med sig en förkylning hem eftersom hon någon dag haft feber och ont i halsen.

Det första Emelie och jag ska göra imorgon bitti är att gå till läkaren, åtta på morgonen. Ska bli spännande att höra hur läkaren kan hjälpa till eftersom det inte finns en enda tid för koloskopi att uppbringa i stan sedan Slottsstadens mottagning bestämt sig för att ta semester utan att ordna det för sina patienter. Kommer aldrig kunna begripa hur man tre veckor innan jul kan komma på att man ska stänga sin klinik och inte ta emot längre trots att vi, och säkert andra med, haft tid i två månader. Om vi vetat detta för två månader sedan hade det inte varit några problem eftersom hon kunnat komma till hos någon annan då. Ja, allt går till som det passar för stunden känns det som. Tösen har ont och behöver verkligen hjälp och något måste hända imorgon, vi får se vad det blir. Men jag ser inte fram mot det för jag orkar inte kämpa hela tiden för att få hjälp och en läkare som vill men inte kan, vad ska hon göra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar