Kort om mina senaste år.



torsdag 29 december 2011

FK igen!

Så kom beskedet från Försäkringskkassan som förvisso inte sagt nej helt och hållet men det har däremot Region Skåne gjort. Ett klart och tydlgit NEJ! med motiveringen att en laseroperation inte är relevant och att denna metod ej används inom det allmänna sjukvårdssystemet i landstinget. Dessutom har thoraxavdelningen bedörmt operation som ej aktuellt och man har därför rekommenderat palliativ cytostatikabehandling. Huruvida laserbahandling av lungmetastaser är motiverad för patienten kan inte bedömas då erfarenhet saknas av denna behandling. Så föll deras ord. Ja, vi lever verkligen inom en liten sfär här i Skåne. Nära till kontinenten men ack så lite vi tar till oss från den "stora världen". 
Nu vill FK veta vad jag tycker om detta och kan komma in med kommentarer på detta svar, vilket jag klart har, en massa. Men jag förstår nu att jag agerat fel när jag inte gjorde en efteranmälan istället för förhandsansökan. Regionen har alltså bedömt operationen i Paris ok men sen backar man. Det är ju faktiskt så att jag kommer kosta RS mycket mera pengar på deras behandling än med operation, men man har säkert svårt att se så långt.
Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar