Kort om mina senaste år.



tisdag 13 december 2011

Vad har egentligen hänt med vårt samhälle?

Posten delar inte ut breven. Försäkringsbolag arbetar över vårt huvud på försäkringstaranren. Sjukvården tar inte emot patienter. Den ena vet inte vad den andra gör eller säger på samma företag. Ingen bryr sig. Ingen tar ansvar. Var ska detta sluta? De senaste dagarna har jag bara haft en massa konsigheter som jag knappt tror är sanna. Jag undrar varför det ska bli på mitt eget ansvar om jag betalar andra för tjänster de ska utföra och så blir det ändå jag själv som ska se till att allt händer ändå. Istället för att bli bättre är det en massa områden som absolut inte har hängt med i utvecklingen. Skola, sjukvård ja, all social omsorg behöver en rejäl översyn på det administrativa planet. Tror inte det är pengar som behövs det är en mentalitets inställning som måste omprogrammeras och ställas in på nutid. Vi måste anpassa och omdirigera våra hjärnor till att arbeta för allas bästa inte bara för "beacuse I´m worth it". När man anser att man gjort allt för ens eget bästa och glömt sitt mål blir det till slut meningslöst att överhuvudtaget gå till sitt arbete. Det måste finnas tydliga mål med klara meningar och stor kommunikation. Att prata med varandra löser i princip alla problem på samtliga plan. Vi måste lyfta huvudet från datorn och säga ifrån, det är dags nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar