Kort om mina senaste år.



onsdag 2 oktober 2013

Tratthund

Stackars Selma har fastnat med en krage runt halsen nu i några dagar framåt. Vi trodde först hon hade ett myggbett på benet men sköterskan hos veterinären var inte lika säker. Men helt klart är att eftersom Selma hela tiden slickar på såret blir det mer och mer irriterat och mer och mer infekterat. Därför får hon nu gå med denna tratt på huvudet i några dagar till samtidigt som hon vi sätter alsol och bandage på benet.

Vi tyckte så synd om henne i natt och tänkte att hon säkert skulle sova mycket bättre utan tratten. Och visst gjorde hon det. Mitt i natten hoppade hon upp till mig och skrämde slag på mig. Hon brukar aldrig hoppa upp vid ansiktet på mig. Sen satt hon och bara stirrade en lång stund på mig tills jag förstod att hon ville ha sagt något. Naturligtvis ville hon visa upp att hon tagit av bandaget och nu var en mycket stolt ickebandagerad hund. Fri att kunna göra vad hon ville. När hon visste att jag visste hoppade hon omedelbart ner igen och la sig på sin egen lilla kudde stolt som bara en hund kan vara. Kunde inte låta bli att småskratta för mig själv, men inatt kommer här sova en mycket olycklig hund med tratt på huvudet. Inga bedjande hundögon kan få mig på fall inatt inte. 

2 kommentarer:

  1. Naw stackars lilla Selma! Hoppas hon snart blir bra i benet.

    SvaraRadera
  2. Lilla gumman, vad ledsen man blir när sina djur blir dåliga.
    Har två katter och den ena har opererats par gånger.
    Dom är oss kära dom små lurviga godingarna.
    Hoppas du mår bättre och att orken blivit bättre.
    Du är en sann kämpe som man beundrar.
    Nu sänder jag varma hälsningar! Anna.

    SvaraRadera