Kort om mina senaste år.



tisdag 1 oktober 2013

Jordfelsbrytare.

Vårt proppskåp

I morse vaknade jag till en ny erfarenhet igen. Känns som jag inte ville få in den i mitt liv just nu. Har ni också märkt att när man som minst behöver det kommer det som mest problem. I vilket fall fungerade kyl och frys och de flesta andra armaturer också för den delen. Vad som inte fungerade var TV, Internet badrumslampa och lite annat smått och gott. 
Jag är mycket van proppbytare  så det var lugnt att fixa detta på en halv sekund tyckte jag. När jag öppnade skåpet visade det sig att det bara var jordfelsbrytare som slagit från. Lite allvarligare förstod jag helt klart då. 
Först en massa telefonsamtal senare blev jag klokare över allvaret. Det var ena tipset till det andra och personer som ville ha 500 kronor bara för att komma hit. Men där blev det stopp för mig. Inte ska någon ha så mycket pengar för ingenting tänkte jag och fick till slut tag på en riktig elektriker som hjälpte mig felsöka på två minuter och simsalabim, fungera allt igen. Jag drar klar en lättnadens suck efter denna händelserika morgon som tog en massa timmar att hitta fram till orsak och åtskilliga djupandhämtningsmotion där jag slapp blåsa i min egen trumpet för att träna andningen under hela morgonen (det gör jag annars en gång i timmen). Men nu kan jag felsöka Jordfelsläge också. Behöver ni hjälp fråga mig, hihi.Nu ska jag trumpetandas igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar