Kort om mina senaste år.



tisdag 3 juli 2012

Kan det vara anticancermatens stora förtjänst!

Så glad, så glad, så glad!!! Var hos min läkare idag och gissa vad? Just nu kan man inte se några metastaser i min kropp. Inte i lungorna inte i levern! De två som man för två månader sedan fann i min lever ger inte längre utslag på röntgen. De har blivit så små eller som jag hoppas försvunnit helt. Är det inte fantastiskt! Mina lungor ser bra ut, eller rättare, de finns ingen tillstymelse till ny metastas i detta läge. Man kan klart se att de varit med om någon, typ då operation eller någon form av inflamation. Men det vet vi ju. Detta på två månader, hur otoroligt är inte det. Jag är helt förundrad själv. Men nu är jag ju sådan att jag faktiskt tror på min anticancermat och är helt övertygad om att det bidragit. Anticancermaten tillsammans med cellgifterna. Men det är ju konstaterat att den maten bidrar till att cellgifterna biter bättre-även om jag svarat bra hela tiden hittills på alla gifter. Det ska ju vara anledningen till att jag blir så dålig vid behandlingarna. Men jag kommer aldrig mera ge upp den nya mathållningen jag börjat med för i enligt mig är det också den som kan hålla cancern i schack i fortsättningen. Sen får man säga vad man vill i den svenska sjukvården för utomlands är man inne på helt samma linje och det var också det jag fick med mig hem från Freiburg. Motion och rätt kost är oerhört viktigt var de ord som ringer i öronen. Så idag är en mycket, mycket bra dag. När jag kommer hem från Barcelona ska jag få tre behandlingar till och sedan vecka 38 blir det CT-pet röntgen och den kommer bli mera rättvis till hela bilden. Sedan kommer kirurgerna få säga sitt. Men om det ser likadant ut då så undrar jag vad man kommer göra. Det finns ju en massa scenarium för det, men nu väljer jag att inte tänka på det även om det finns ett litet orosmoment i mig för behandlingarna i augusti. Sen finns inga garantier för något men om jag kommit så här långt så ska jag klara det hela vägen, det har jag gett mig katten på. Men jag kan lugnt säga att energi, ork och koncentration det saknar jag massor av. Men det lilla som finns i mig kommer jag göra allt för att jag ska orka med till man sagt att allt är ok.

1 kommentar: