Kort om mina senaste år.



onsdag 26 juni 2013

Seeedan ska man se!

Ytterligare en ny gång där man lägger på luren och undrar om detta var rätt eller fel. Vad hände, skulle jag agerat annorlunda. I vilket fall fanns redan en tid bokat och ivägskickat till mig?!?! Det var ju därför jag så akut bl a ville ha tag på dem för att de inte skulle boka innan de pratat med mig. Rörigt som vanligt.
 I alla fall var dagen den 10 juli och då gick det runt i huvudet på mig och jag tänkte att jaha, då får jag åka hem en dag tidigare då, men det tyckte inte sköterskan så hon ändrade det till den 17 juli. Den dagen kan jag bara berätta är en informationsträff och inget annat. Vi ska diskutera möjligheten att göra IRE. Läkaren skulle även prata med en röntgenläkare till innan säkert besked och så vill man veta vad jag säger. Seeeeedan ska man se om det finns några lediga sängplatser till mig och jag vet inte allt som ska göras innan man kommer till skott. Antagligen har vi hunnit fira jul också innan man slutligen bestämt sig för än det ena än det andra på vårt "kära sjuka hus". Jag är så fruktansvärt trött på dem att jag snart bara säger att jag strunter i all vård och tar hand om mig själv, för jag mår sämre av deras kontakt än jag gör när jag slipper höra om alla bakvägar och kringgångar som ska göras med all väntan, väntan och åter väntan.

Nu vet jag inte om jag gjorde rätt i att inte åka hem en dag tidigare i alla fall, även om sköterskan sa blankt nej till det eller vänta en hel vecka till. Ja, det är bara att bita i det nya sura äpplet och se glad ut, försöka strunta i allt som har med cancern att göra och låtsas vara frisk i några veckor.Känns säkert bättre om ett tag när jag hunnit smälta denna nya information, eller var den ny? Var det inte samma som jag hört ett hundratal gånger tidigare?

2 kommentarer:

  1. Hej Karin,

    jag tycker det var helt rätt att Du prioriterar Din Barcelona-resa nu. Frågan är mera om Du inte kan påskynda något kring den 17. Vet Du vad läkaren heter? Kan Du ringa eller maila till läkaren och säga att Du har läst på och redan bestämt Dig för IRE och att Du inte vill ha någon ytterligare fördröjning utan ber dom att ordna en sängplats redan NU!!! Du behöver ju inte avstå från "informationsmötet" den 17, men se till att mer kommer att hinna INNAN dess. Vad tycker Du?

    Hälsningar
    Tanja

    SvaraRadera
  2. Ja, jag försökte med sköterskan i telefonen men blev ganska bryskt tystad.Han var där bara dessa dagar och det gick inte att göra något annat åt det. Eftersom man inte var bestämd heller med röntgenläkaren kunde jag inte få bättre besked än att man fortfarande undersökte allt. Men när jag kommer hem från Barcelona måste detta hinder vara förbi och kanske kan man komma lite längre. Jag ringer med en gång när jag kommit hem för att höra om man har något nytt att säga. Men alla skyller på alla och ingen vill ta ställning. Ska man prata med en läkare ska man beställa telefontid och det brukar inte heller vara lätt. Men tack för rådet, jag ska ringa och säga att jag är bestämd med en gång.

    SvaraRadera