Kort om mina senaste år.



tisdag 18 juni 2013

Tidig kallelse

Varje gång jag får ett brev från Region Skåne hoppar mitt hjärta över några slag. Jag får tänka efter om det kan vara bra eller dåligt innan jag öppnar det lite långsamt. Idag kom just ett sådant brev. först blev jag glad och tänkte det var positivt för det måste vara en operationstid. Sen blev jag nervös för det kunde vara motsatsen också. Kanske de inte vill eller kan göra operationen till slut? Efter några minuter fattade jag ändå mod till att öppna det. Fanns ingen mening med att bara stirra på det, kunde lika gärna ta besvikelsen med en gång i stället för att dra ut på pinan längre.
Ganska förvånat tittar jag på hela luntan papper som visade sig vara en vanlig kallelse till CT röntgen i augusti. Här var det snabba turer helt plötsligt. Antar det är för alla går på semester. Annars brukar jag få det tidigast någon vecka innan därför var inte alls mina tankar på att det var en vanlig kallelse till röntgen. Så min väntan fortsätter, men jag ska försöka få tag på någon som kan svara mig imorgon om de vet om det ska sättas upp en tid eller inte. Om de hade mig uppe i torsdags på mötet eller inte. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar