Kort om mina senaste år.



torsdag 6 juni 2013

Ultraljudet avklarat!

Hade inte en minsta tanke på att tåget mellan Malmö och Lund inte skulle gå enligt tidtabellen och som tur var var det inte det minsta problem. Cykla till Triangel tåg till Lund och sedan gick jag sista  biten. Tänk så mycket mer tid och transport det blir nu när vi är tvungna att ta oss Skåne runt för att komma till en röntgenavdelning som gör just den som behövs för varje individ.

Det tog nog en timme allt som allt och det fungerade mycket bra. Dock visste jag inte att man skulle sätta en nål i armen för att ge mig kontrastlösning. Om de nu sagt detta innan till mig hade jag kunnat berätta att jag är svårstucken och man kunde förberett att sticka mig i min fina poweport istället. Tar lite längre tid att sticka mig i armen eftersom jag har rullande vener och inte precis är lättstucken. Nåväl, det funkade i alla fall.

Sen blev det klart med gelen och TV apparaten man tittar på min lever i. Eller själva undersökningen. Den ena metastasen hitta man efter ett tag och sedan fick jag kontrast i mig och sedan filma två läkare min lever för fullt. Den andra metastasen tog längre tid att hitta. Tydligen skulle den finnas i sektion två men där fanns inget. Sen nämnde man trean och då blev jag lite rädd. Men det var inte en tredje metastas utan sektion tre man fann den andre metastasen i. Pust, blev lite orolig.

Nu är det gjort, filmat och klart att jämföras med tidigare bilder och på tisdag hoppas jag till slut få svar på vad man kan göra för att ta bort inkräktarna. Hoppas man klarar av det med den nya nano kniven och att man kan få det lite snabbare i tid en det annars brukar ta för något att hända. Väntan är inte kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar