Kort om mina senaste år.



torsdag 9 augusti 2012

Riktig cancermat!

Eftersom jag gärna vill dela med mig av alla de läsrdomar jag nu dels läst från eh högt stående läkare i USA som beskriver precis samma sak som vi här i Sverige har förmånen att vi kan hyra på biblioteket eller köpa hem till en rimlig summa. Den första vad jag vet som är så omfattande och tar upp så mångla oliaka delar av problematiken. Men vi har själva en rätt att ta det till oss vare sig vi vill eller inte. Jag ska också berätta att jag redan sedan i tonåren har varit intresserad av hälsokost och prövat mång vägar och testat från mässor eller andra ställen. Jag anser inget vara humbug utan att man kan ta en bit här och en bit där så blir det bra. Min fasta övertygelse är för människor som vill gå her eller upp i vikt skatt hålla sig till LCHF om de trivs med det. Det fungaar, man är inte mätt, här finns massor att välja ¨på. MEEN glöm aldrig motionen tillsammans med vilken kostförändring ni än gör. Det är en helhet. VI behöver dem tyvärr sida vid sida. Samma säk gäller om vi vill nändra vår kost till Cancerdiet, vi8 behöver röra på oss ändå efter de förutsättningar vi har, såklart. Men satsa högt så kan hälften bli vunnit. Lovar jag ska lägga upp bilder över hr gott fenna mat kan vara. Jag har nu ätit den i två månader och tycker det blir bättre och bättre och mitt Vetegräs kan jag bara inte vara utan. Det var det första jag ändrade och den har gjort underverk med mig. JAg ska inte ta allt på en gång för det blir för mycket för er, mn en sak vrje dag i framtid. Har ni synpunkter eller tycker jag har fel, maila det gära.  Observer att cancermat kan man inte helt jämföra med nyttig mat även om det klart bara är nyttig. Det är bara ett helt nytt sätt att ta till vara på de matslag som inom laboratirierna kan ha en verklig och bevisad effekt på cancer i en eller annan riktning och ni som vill veta mera bör köpa boke. Där finns alla studier med.
Här är grunden ni ska börja tänka på:

Plocka bort alla: Mjölkprodukter, mjölprukdukter och allt socker. Mjölkprodukter får endast ätas i mindre mäng men EKOLOKISKT (som allt vi pratar om här), Vi mår bäst om vi tar bort mjölet helt, med det finns undantag vi kan äta, det kommer imorgon. Måste ni söta gör det med Agavia eller Stevia, inget annat.

1 kommentar:

  1. Hej! Jag har blivit opererade och behandlade av tarmcancer.Har haft ett helvete under och efter celgif behandlingen. Eftersom du är intresserade av host tycker att detta kan vara till hjälp för dig.
    Dagens hälsonyheter från Netdoktor.se
    Grape förbättrar cancermedicin
    Grapefruktjuice ökar upptaget av cancermedicin, vilket gör att medicineringen har kan minskas med upp till två tredjedelar, enligt en ny studie.
    Läkemedelsanvändare får annars ofta rådet att vara försiktiga med grapefrukt. Ämnena naringin och bergamottin som finns i frukten kan nämligen hämma enzymet CYP3A4. Ett enzym som behövs för att kunna bryta ner läkemedel i kroppen.

    Nu har forskare vid University of Chicago Medicine presenterat resultat som pekar på att dessa egenskaper hos grapefrukten är positiva. I studien fick försökspersoner som tog läkemedelssubstansen sirolimus (som bland annat kan hindra spridning av cancer i kroppen) dricka ett glas grapefruktjuice om dagen. Resultatet visade att medicinering i den här gruppen kunde minskas med två tredjedelar eftersom läkemedlet i högre grad togs upp av kroppen. Ett lägre intag av medicinen kan göra att patienterna får färre och mindre allvarliga biverkningar och att medicineringen blir billigare.
    Kämpa på! Kram, Iara

    SvaraRadera