Kort om mina senaste år.



fredag 10 augusti 2012

Snart har allergin lagt sig helt!

Har fortfarande känningar av den allergiska reaktionen men snart är det säkert helt borta och ur kroppen. Svullnaden har nästan tagit längst tid att bli av med. Händer och fötter är rätt bra mycket större än de brukar vara. Men nu tänkte jag fortsätta med mina förslag jag tagit från boken och en kort sammanfattning om vad som är bra att äta. Men det viktiga är inte att äta en sak utan ofta är det kombinationen tillsammans som gör nytta. Man använder sig av varandra och arbetar i kroppen sida vid sida, kan man säga. Vissa saker fungerar bättre än andra men ett exempel är grönt te, soya och gurkmeja. Rekommenderas starkt, även om komibnationen kan vara lite konstig.  Men här kommer en kost resumé: Grönt te, oliver o olivolja, gurkmeja, curry, ingefära, svamp, bär, kryddor o örter, korsblommiga grönsaker, vitlök, gul lök, schalottenlök, gräslök, grönsaker och frukt med mycket karotenoider, tomater, soja, örter o kryddor, alger, plommon, persikor o nektariner, citrusfrukter, granatäppeljuice, rödvin (max 1 glas/dag), Mörk choklad, D-vitamin (d-3) omega 3, Probiotika och selenrika livsmedel. I denna kost är det inte nödvändigt med kött och ägg utan det lägger man till om man själv vill. Som i kommentar har jag också fått att det ska vara speciellt bra med grapefrukt,  men på netdoctor.com finns mer information om detta. Mycket intressant!
Själv har jag hittat gojibären och lagt till. Gojibör och tranbär är lite speciella de med. Men jag tror att man kan hitta mycket mera än vad jag skrivit här. Sedan ska man göra bra rätter av detta varje dag och för mig som redan innan äter likvärdig kost är det inga problem, men det kan vara en stor omställning för många. Men detta är ett val, ett val man själv måste ta. Jag känner hur bra jag mått de senaste dryga två månaderna sedan jag ändrat till denna kost, så pass bra att jag vill dela med mig av den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar