Kort om mina senaste år.



måndag 6 augusti 2012

Hemma igen!

Hemma igen sedan i fredags natt. Ett tag sedan jag skrev, men jag har varit lite orolig för mina lungor. Tror inte jag ska behöva vara det mera. Det var nog något tillfälligt för när jag kom hem kändes det bättre. Mindre tryck även om det fortfarande finns där och det kommer det säkert göra ett bra tag till. Harklingarna finns resterna kvar av och blir alltid sämre fram på kvällen men vi får se vad som händer under veckan. Problemet som ytterligare stört lungorna var att jag i söndags irrigerade med för hett vatten vilket har skadat min stomi litegrann. Det har gjort så ont att gå och promenera att det förstörde lite av sista veckan för mig, mest då klart min egen frustration eftersom jag vill gå och komma igång ordentligt vilket jag ju hade gjort och så förstör jag det för mig själv genom att göra en sådan här dum sak. Bara att glömma och hoppas att jag inte skadat något nu. Väntar på svar från sköterskorna som ska prata med läkare om det så fortsättning följer (alltid).

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Du, har du inte Coloplasts vattenpåse till irrigeringen? Den har ju inbyggd temperaturkontroll - jag har aldrig bränt mig tack vare den.
    Hoppas värken snart går över för dig.
    /Isabella

    SvaraRadera
  2. Jo, jag var slarvig och hade lite för bråttom. Kan inte skylla på andra än mig själv. Jag vet inte vad jag hade i huvudet. Man måste koka vattnet i Barcelona och jag väntade inte tillräckligt länge för att det skulle svalna tillräckligt. Värken är bättre men det har tagit lång tid.

    SvaraRadera
  3. Oj, då fattar jag - det där med att koka vatten. Jag har irrigerat i Indien och då har jag haft en flaska med kokat vatten som fått svalna att blanda med. Hoppas du snart är fit for fight.
    :-) Isabella

    SvaraRadera
  4. Ja, det närmar sig. det blir bättre och bättre för var dag och snart är denne eposod glömd, men inte tillräckligt för att alladrig mer göra om det. :-)

    SvaraRadera