Kort om mina senaste år.



tisdag 8 februari 2011

Känns bra idag!

Vakna i morse och  börja med frukost. Satte på datorn för att börja boka flygbiljett. Fick ringa fyra telefonsamtal till Telia för stormen vi har/hade under natten hade slagit ut nästan allas fibernät. Detta kunde inte Telia informera mig om utan jag skulle ringa ett antal gånger och få en mycket dålig support hjälp. Hur kan växeln koppla mig fel när man säger att man vill komma till "supporten fiberbredband". Kan man vara mer tydlig? Jag blev kopplad till den vanliga supporten. I denna kön fick man vänta i 45 minuter (jag visste att det var fel och la på efter 2 minuter. Hade då hört tre gånger att jag kunde gå in på nätet och hitta mina egna fel. Jo, Tack. Det hade jag gärna gjort om jag kommit in på nätet. Jag undrade för mig själv om det verkligen tänkt igeom vad man säger på sitt rullande meddelande). Näväl, jag ringde min bror istället för att lyssna på deras dåliga supporthjälp. Han visste med en gång problemet och löste det på en minut. Han visste hur nätets tillfälliga avbrott under natten funkat för många. Jag är så fascinerad över hur vi bara finner oss i detta dåliga behandlande som kund. Så bra när man skall handla och så dåligt när det inte fungerar. Detta tog mig fram till lunch.

Efter detta upptäckte jag att jag antingen förlagt mitt bankkort eller så har jag verkligen blivit av med det i en mataffär. När jag ska betala resan var jag tvungen att ha ett betalkort och inte kreditkort för det kostar 50:- extra. Oförskämd summa, men visst jag förstår anledningen men jag tänkte inte betala detta extra så iväg till banken och spärra kortet. Det tar ju några dagar innan det nya kommer med en dags försening med koden. Bokade med annat resebolag men samma resa. Där kan jag betala direkt och inga extra kostnader. Däremot fick jag inte bokat plats för det kunde man inte göra med det bolaget. Är det inte det ena så är det det andra. Hur kan saker och ting vara så kompliserat? Nu får jag ringa och boka plats för jag är flygrädd. När man sitter på de första raderna känner man inte lika mycket hur planet liksom svänger och för mig känns det som man befinner sig lite i en svans till fören. Konstig beskrivning men känslan gör att jag blir mer flyggrädd och för mig är det värt 50 kronor extra att slippa denna känsla. Bara mer jobb.

Men, OOOOhhh, vad jag är glad att jag fått beskedet om operation. Livrädd är jag för den men jag försöker se efter operation och att tiden fram till dess och under plockar jag bort från mitt inre seende. Nu har jag kommit så här långt och klart jag klarar denna operation också. Har kämpat en del för den. Men visst, jag förstår att jag kanske kommer få både en och två operationer till innan jag är färdigbehandlad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar