Kort om mina senaste år.



lördag 19 februari 2011

Lyckad operation!

Hej allihopa!

För er som inte känner mig så heter jag Emelie och är Karins äldsta dotter. Först och främst så vill jag informera er alla om att operationen var lyckad, och det verkar som att läkaren har lyckats ta bort alla levermetastaser, vilket är helt fantastiskt. Karin mår bra, hon är såklart trött och har ont efter operationen, men det är helt normalt. 


Min morfar fick ett samtal av mamma runt 18-tiden i torsdags, hon hann inte säga så mycket på telefon förutom att operationen hade gått bra och att hon nu låg på uppvaket.

Vi är alla lättade, lyckliga och oändligt tacksamma över att operationen är gjord och att den var lyckad! Just nu är det jobbigt att ingen av oss kan hålla kontakt med henne eller vara nära för att hjälpa henne. Men jag är alldeles säker på att sjukhuset i Paris vet vad de gör och tar väl hand om henne. Tills dess försöker vi sända ut positiva signaler. Den 24 februari tar jag flyget från Barcelona till Paris för att träffa henne på sjukhuset. Senare på kvällen kommer även Erika och Marcus som stannar i några dagar. Jag har ännu inte bokat resa tillbaka till Barcelona eftersom jag kommer att hjälpa mamma hem till Sverige, för att se till att allt går bra och är behändigt för henne.

När jag har nyheter från Paris kommer jag att hålla er uppdaterade här tills mamma själv kan skriva igen.

TACK för att jag har en mamma som är villig att kämpa för sitt liv och inte ger upp!

4 kommentarer:

  1. Tack Emilie för att du skriver om din mamma
    jag läser med andakt och det är fantastisk
    att operationen var lyckad
    mamma har köpt sig liv tillbaka och det är
    skam för Svenska läkare att dom kan inte hjälpa
    henne här hemma
    hoppas att du mår bätre snart Karin
    dina barn är jätte fina och hjälpsamma
    Mvh.Marie

    SvaraRadera
  2. Oh sådan lycka...blev väldigt glad att du skrev om operationen,tack Emilie.
    När du pratar med mamma ¨så hälsa ifrån din "gamla" granne nenne

    SvaraRadera
  3. Hej Emilie ! Jag heter också Emilie och följt din och din mammas blogg ett tag. Är glad för er skull att operationen varit lyckad. Jag vet vad du/ni går igenom då min mamma gjorde en en likadan operation dock i Sverige nyligen. Min mamma återhämtade sig ganska fort. Hoppas din mamma också gör det. MVH /Emilie

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket för att ni följer min mammas blogg! Det betyder mycket för henne och ni har på många olika sätt varit en del av hennes terapi under den här tiden.

    @Emilie - Det är alltid skönt att veta att det finns andra som har/går igenom liknande vad man själv gör. Man känner sig inte lika ensam. Jag hoppas att allt fortsätter att gå bra med din mamma och jag önskar dig och din familj all lycka.

    //Emelie

    SvaraRadera