Kort om mina senaste år.



måndag 7 februari 2011

Yes! Yes! YES!

Yes, operation det blir den 17 februari. Den 16 blir jag inskriven och får resa till Paris den 15 för flyget har blivit så dyrt den 16 och jag har bara hittat ett som skulle hinna i tid. Nu blir det en massa att ordna med flyg både till mig och barnen. Hotell och allt jag behöver ha med mig så jag inte glömmer något. Trodde aldrig att jag skulle se fram mot en operation. Jag som alltid har varit livrädd för allt som har med sjukhus att göra. Nu välkomnar jag det!

Jag är så glad att mina barn slipper vänta mer och att det slutar så här. Två av mina tre barn har någonstans att bo på men min son får bo med mig på hotell om det går att få ner dem. Fördelen med tiden för dem av mina barn som bor i Sverige är att det är februarilov vecka 8, alltså veckan efter operationen. Det är ju inte stor mening för dem att åka ner i början för jag antar att jag kommer sova mesta tiden de första dagarna. Men jag hoppas så att kunna få med mig någon under operationen, det skulle kännas så mycket tryggare.

Mer information kommer när jag har någon...

TACK för att det blir operation!

5 kommentarer:

  1. Bra Karin det är fantastiska nyheter
    ta det lugn innan bara,det är svarare att operera ändtarmscancer med stomi och en del av lever på detta
    jag opererades många timmar och dag 2 fick jag gå och sitta
    lycka till/Marie

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag tror inte man hinner med att ta bort tumören i ändtarmen denna gång. Men det får gå det med. Det jag vet är att man antingen tar det om det blir en ny operation annars kan man ta bort den här i Sverige. Det är levern man inte gör här, så det är ok ändå. Jag är enormt lycklig över detta just nu. Och jag har turen att ha en svensk läkare som verkligen bryr sig och försöker hela tiden göra det som är bäst för mig men hon äör ju begränsad till vissa delar och är klart ingen kirurg som kan gå in och operera mig, även om jag tror hon skulle velat det :-)Tack för ditt stöd! Karin

    SvaraRadera
  3. Härliga nyheter. Min mamma har gjort samma operation och återhämtade sig fort. Tänker på dig och alla runt omkring. / Emilie

    SvaraRadera
  4. Oj vad glad jag blev när jag såg att du äntligen fått så bra nyheter.
    Stor kram till dig/Lena

    SvaraRadera