Kort om mina senaste år.



tisdag 1 februari 2011

En dag mer att vänta!

Flygplatsen Olrlu utanför Paris


Den finns överallt!


Hotellet jag bodden på var supermysigt och litet!

Ja, nu är det åter en väntan men denna gången skall det bara bli till imorgon, hoppas jag. Det professorn sa var att man skall ta upp mitt ärende på nytt i sin konferens under dagen (tisdag) och om allt ser bra ut är operation bokad till den 17 februari. Narksoläkaren säger ok och röntgenläkaren säger att tumörerna minskat. Jag är lite nervös nu måste jag säga. Vad gör jag om det skulle visa sig att något ändå är fel? Men nu tänker jag bara operation.

Det var lite nervöst att resa iväg själv till Paris och försöka hinna med alla tider jag hade. Klockan 08.00 röntgen mitt i centrala (mer eller mindre) Paris för att klockn 09.10 vara hos narkosläkaren. Naturligvtiv fungerade ju inte detta. Jag var klar med röntgen fem över nio och sedan skulle jag hela vägen genom Paris. Tog mig ca 40 minuter med metro och med allt gående en timme. Men inget klagomål hos narkosläkaren för det. Idel glada miner. Där var jag klar 11.20. Tio minuter på mig att slänga i mig en baugette för nästa besök var 11.30. Jag hann två tuggor sen var det min tur. Men jag klagar inte. Min mage gjorde dock det för den hade inte fått mat sedan åtta på kvällen dessförinnan. Sen tog jag en taxi til flygplatsen. Det visade sig bli 2 euro dyrare än att först ta metro in till stan för att därifrån ta flygbussen. Universitetssjukhuset ligger mycket nära flygplatsen Orly som du klart förstår. Men i gengäld fick jag tillbringa allt för många timmar på en mycket liten flygplats. Att ha gått igenom "alla" affärerna var snabbt gjort. Jag gick och köpte en kortlek och fördrev tiden med patiens och titta på flygplanen som lyfte.

Jag fick mitt hotel rekommenderat från Kjell Broberg, tack för det. Jag blev förälskad i det med en gång. Små mysiga, varma rum som ändå innehöll all bekvämlighet. Jag blev glad när jag kom dit och kan själv varmt rekommendera det. Personalen vänliga och tillmötesgående.

Håll alla tummarna för mig nu, Tack!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar