Kort om mina senaste år.



söndag 30 januari 2011

Paris!

Sitter nu på hotellrummet och väntar på att snart lägga mig och läsa en bra bok och strax därefter sova.
Allt gick bra med resan och pga gatiga flygvärdinnor sammanförde en fånig insident mig med en annans "fransk" svensk dam. Vi har aldrig tidigare varit med om så hårda och oförskämda flygvärdinnor för. Norweigan, skärp er!!! Så får man inga nya kunder och inte heller stannar gamla kvar. Vi vill bli korrekt tilltalade och inte behandlade som små barn som inte kan ta hand om oss och vet vad som gäller. Sista gången jag flög med er. Kvittar att ni kan vara billigast, jag tar SAS eller Air France för min del. I vilket fall som helst skrattade damen och jag gott åt er behandling av vårt handbagage och detta ledde till att vi delade taxi in till city så det blev riktigt billigt och bekvämt och en angenäm pratstund.

Tack för din vänlighet att visa mig hur jag sedan skulle fortsätta med metron. Det gick mycket bra och jag kom fram och hittade enkelt till mitt förbokade hotell. Nu har jag varit en promenad och kollat in vart jag skall imorgon för att ta min röntgen. Sen får det bli taxi till narkosläkaren, för jag kunde inte riktigt hitta stationen som jag borde ta. Men det ordnar sig säkert imorgon.

Igår var vi i Ängelholm hela dagen och såg Marcus spela två matcher på raken. Han spelade så gott som hela tiden men där fanns ändå mer att hämta från honom. Det var starkt. Han gjorde två mycket bra matcher. Efter Ängelholm var det dags att tvätta och packa sen var klockan dags att lägga sig. Så går mina dagar. Kunde inte köra själv dock igår. Magen fortsatt och krångla och ögonen rinner och rinner. Känns oerhört dumt när man går ute för folk tror nog att jag gråter. Men jag kan inget göra åt det.

När vi flög över alperna idag fick jag en sån oerhörd längtan efter att få vandra Pilgrimsleden. Hoppas att jag kan göra det till början av hösten. Är det för optimistiskt?

TACK vänliga änglar som hjälper mig när jag mionst anar det!

1 kommentar:

  1. Karin jag hoppas hoppas att det går bra
    och att dom kan operera dig
    Mvh.Marie

    SvaraRadera