Kort om mina senaste år.



torsdag 20 januari 2011

Naturligtvis inget nytt!

Eftersom jag just nu inte mår så bra efter behandlingen orkade jag inte att ta tag i något speciellt igår. Läste och sov mest. Har hittat en bok (som klart snar ät slut) om en självboigrafi från en kinesisk tjej (dam) född 1949 som upplevt alla kulturrevulotioner innan och efter Mao´s tid.  Lever idag i england där hon skrivit boken. Mycket läsvärd och den kan jag rekommendera. Trodde aldrig att det var sååå hemskt som hon beskriver. Hemskt ja, men detta var nog bland det grymaste samhälle jag läst om.

Har försökt att sätta mig så få gånger som möjligt idag för så fort jag sätter mig känner jag tröttheten. Har fått en del gjort men det har egentligen mest fört med sig ryggont och ett tryckande huvudvärk. Hade hoppats så klart på att min läkare skulle kunna komma fram till professorn men det verkar inte som det blir någon större lycka med det. Har väntat och väntat under dagen men inget telefonsamtal från min läkare. Så då blir det att hoppas på morgondagen osv. Man ska inte ge upp men jag lovar att det finns dagar det känns som det varit bättre om jag gjort det.

TACK alla för att ni finns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar