Kort om mina senaste år.



lördag 15 januari 2011

Varför krångla till allt!

Selma som valp, ursöt!
Var med Marcus på informationsmöte om basketgymnasium inför intagningar till hösten. Man gör om gymnasiet inför hösten 2011. Jag måste säga att man krånglar till mycket. Att hitta en enkel linje med kärnämnen som kan ta en vidare till högslolan är inte det enklaste idag. Man måste verkligen sätta sig in i detta numera. Inte som på min tid då det fanns i princip fem linjer som täckte allt. Idag ändrar man lite här och lite där ibland är alla kärnämnen med ibland inte. Hur enkelt är detta för en 15-åring att välja? Hur enkelt är det att veta vad som passar dem bäst och vad de kan tänkas bli. Min son vill spela i NBA och bli basketspelare på heltid. Var hittar man kärnämnena till en sån hjärna? Han är inte ett dugg intresserad av skolan. Enklast möjliga är bra nog för honom , men det alternativet finns inte. Hur kompromissar man detta enklast med en skola? Jag har ingen aning, men jag hoppas vi så småningom skall få pusselbitarna på plats.

Idag har jag ändå haft okdag med energi och det har varit en ok dag. Hoppas det skall bli mer ok imorgon. Jag skulle verkligen behövt städa här hemma men det finns ingen ork kvar. Men den finns säkert imorgon.

Imorgon blir det Ängelholm där en ny U20 match spelas. Hoppas att det inte blir jobbigt att köra med snö och halka och sådant. Det är dock en bit att köra och det kan vara nog så jobbigt bara att köra i regn.

TACK alla goa vänner för ni peppar mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar