Kort om mina senaste år.



tisdag 11 januari 2011


Inte de bästa bilder av bron jag tagit men jag är så imponerad av vår bro.

Idag har varit en dag utan huvudvärk, så skönt! Fortfarande inte ätit något socker men jag får ibland lite attacker av chokladbegär eller sockerbegär. Är tyvärr, eller har varit, en chokladoholic. Inte så mycket ljus utan gärna lite annorlunda mörka choklader är mina favoriter. Ska se om man inte kan hitta något utan socke när det gått 14 dagar. Läste idag om boken "Matrevolutionen" (läs mer på http://www.kostdoktorn.se/ ) Han skriver i sin bok att innan vi började äta vitt socker fanns inte sjukdomen cancer. Om detta är sant eller inte vet inte jag men jag vet att vitt sockret är det vita giftet. Motsatsen jag hört är att man dör antingen i cancer eller att hjärtat inte orkar längre (bortsett sjukdomar i sig). Svårt att veta när inte ens experterna är ense. Man får förlita sig till sunt förnuft och känna av hur kroppen mår. Men förutom att jag verkligen känner mig sliten och trött känns det som en positiv feedback att jag ändrat kosten. Varför har jag inte gjort detta tidigare? Hoppas att det kan få även hjärnan att bli lite piggare när jag är av med all abstines och så. Men  jag hoppas även på större förbättringar men det får tiden utvisa.

TACK för allt underbart livet ger oss!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar