Kort om mina senaste år.



måndag 17 januari 2011

Hoppas, hoppas...

Måste börja med att gratulera Therese Ahlshammar till Jerringpriset. Det är du verkligen värd!

Sen vill jag fortsätta med att be er läsa bloggen: guldkompassen.blogg.se . Det är min dotter som skall göra ett projektarbete och valt ämnet  om hur det är att vara dotter till en cancerdrabbad mamma och om tjocktarmscancer. Följ hennes arbete.

Fick dag erfara hur det kan kännas att äta lite för kall mat, vilket i mitt flall inte alls är kallt. Eftersom jag varit på behandling idag är jag extra känslig för allt som är lite kallare än rumstempererat. Mitt favorit godis på kvällarna har blivit bär med lite creme fraiche och vispgrädde, mums så gott det är. Men jag åt dem djupfrysta eller vill säga jag värmde dem lite för lite vilket innebr att det hela blev för kallt. Inte en kul känsla med "elektriska stötar" i tunga och läpp. Hoppas jag lärt mig nu att inte göra om samma misstag för jag kan lova att det var obehgligt.

Idag fick min läkare besked på att det mest troligt är så att sekreteraren i Paris är bromsklossen och att hon, Tack och lov, ska försöka komma i kontakt direkt med profesorn. Hoppas innerligt att det går bra och håll tummarna att vi snart får veta något. Imorgon skall jag på andra behandlingen och då får jag höra om vi fått någon lycka.

TACK för att jag har en så underbar läkare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar