Kort om mina senaste år.



onsdag 12 januari 2011

Dagen börja bra, men sen...

Vaknade med energi, vilket numera är rätt så ovanligt. Brukar vara mer ofta i slutet av behandling. Dags för ny på måndag och provtagning imorgon. Bestämde mig för att försöka få gjort lite ärenden i ett enda svep och på en timme hann jag med apotek, bank, djuraffär och videobutik. Sen har det fortsatt med en del ytterligare småsaker som blivit liggande tidigare. Selma fick springa av sig på Limhamnsfältet en timme och hade super kul. Gissa hur hon såg ut när vi kom hem? Ja, klart blev det ett bad vilket inte är uppskattat från hennes sida sett. Att duscha henne går bra men bada är hon inte alls förtjust i. Sen var jag helt färdig. Måste lära mig att gå och vila innan jag blir övertrött men jag är så glad att jag ibland får gjort saker och ting.

Att inte äta socker är inte en lätt sak ska ni veta. Skullle köpa D-vitaminer på apoteket och upptäckte att även tablettterna innehöll socker.Fick bli samma vitaminer som nyfödda barn får, alltså de gamla AD dropparna som numera bara är D droppar. Det är ju inte klokt att t o m läkemedels industin säljer tabletter som ska hjälpa folk men innehåller socker som stjälper istället. Hur tänker de? Det spelar väl ingen roll att det bara är lite, socker som socker, eller? Måste det vara socker för smakens skull? Då är vi ju alla förtappade.

Inget nytt idag för er som undrar. Den dag jag får ett svar skriver jag det här med stora bokstäver.

TACK för den energi jag har haft idg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar