Kort om mina senaste år.



fredag 28 januari 2011

På söndag bär det av till Paris

Det blir på söndag jag reser till Paris. Har varit fullt upptagen med att ta prover, köpa biljett, ordna hotellrum osv. Tillsammans med detta har jag lyckats få en ny biverkning av cytostatikan: Magkramper. Med fem minuters mellanrum har jag fått så starka kramper att det tagit luften ur mig. Jättejobbigt för även om jag kunde ligga ner och göra det mesta gör det så ont att jag tappar luften fortfarande. Men nu ska vi göra uppehåll i gifterna så det skall väl lägga sig och succesivt bli bättre nu.

På måndag ska jag göra en ny röntgen, träffa narkosläkaren som skall bedöma om jag orkar med operationen och till sist då själva professorn som berättar resultatet för dagen. Nu håller jag tummarna för att det skall gå och operera mig.

I torsdags var jag och tog en massa prover för att ta med mig ner. Fick alla utom det viktigaste,  så det blir till att jaga detta under morgon dagen. Annars får jag komma på en plan B. Vill inte råka ut för samma sak som sist att jag inte hade med mig detta prov samt röntgenbilderna från första gången man röntga mig.

Dagen idag har jag jagat runt och ringt runt. Fick pratat med Försökringskassan idag. Det är verkligen en förlegad värld de lever i. Kan inte fatta att man under 2011 verkligen kan få lov att agera som de gör. Vi måste få igenom den nya EU lagen så snart som möjligt så vi kan komma upp i standarden som resten av Europa lever efter. Hur kan de bara få lov att bestämma över vem som skall överleva eller inte. Det måste väl vara läkarnas rättighet att göra och inte Försäkringskassan? Hur lågt har vi sjunkit här i Sverige? Trodde verkligen att när man behöver vård ska man också få det, men helt klart inte efter deras lagar. Men utförsäkra folk som inte är helt friska de kan de. Usch och fy, stackars dem som jobbar med detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar