Kort om mina senaste år.



måndag 23 januari 2012

Kors och tvärs

Nu går mina ögon i kors och jag tror snart att jag inte kan tänka en enda klar tanke. Det är resa hit, det är visum dit, det är polis hit och betalningar dit.  Betalningar och fler betalningar hela tiden. På min tid när jag var ung ringde man ett telefonsamtal så kom biljet och information hem tillsammans med en faktura. När den var betald var allt klart. Förstår inte hur man kunnat kompicera allt till den milda grad att det är näst intill omöligt att ha koll på något. Dessutom ska det betalas direkt för att inga avgifter skall tillkomma (trodde vi, jag). Nu har man kommit på att om man inte kan betala med betalkort kan man ta betalt för kreditkort istället. Men att ingen reagerar förstår jag inte. Det är utgift på utgift och ändå måsta man själv hålla koll på allt. Jag har försökt maila en läkarstation om ett hälsopapper sen i onsdags. Ringt varje dag för att höra att det kommit fram så att tid kunnat bokas - men nähä, inget napp. Till slut skulle jag maila det till chefen där- fast jag tror de luras lite. Men i alla fall, varför ska jag behöva ringa i fyra dagar för att höra så mailet kommit fram. Enklare att posta det, eller... Det är inte så enkelt att få alla saker på plats i vårt moderna samhälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar