Kort om mina senaste år.



måndag 16 januari 2012

Vart tog vinden vägen?

Santiago de Campostella ligger just nu avlägset men ändå tänker jag mer och mer på det. Skulle även kunna tänka mig att se det som en förberedelse för Indien. Himalaya skulle jag kunna tänka mig men jag tror Indien har en del andra Pilgrimsleder också. Ska undersöka det mera men som sagt ett steg i taget. Var ute med Selma igår. Jag gick ett bra tag och plötsligt slog det mig att något inte stämde. Jag börja titta mig omkring och plötsligt slog det mig: Vinden var borta! Det har blåst och blåst så förfärligt i flera dagar och helt plötsligt är det helt lugnt. Underbar känsla! Att det är vindstilla i Skåne är unikt. De dagarna är få räknade men tankarna började vandra vidare till hur jag verkligen önskar jag påbörjade min promenad i Baskien. Nu orkar jag gå i några timmar igen och det mår jag riktigt bra av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar