Kort om mina senaste år.



söndag 8 januari 2012

Slut på helgerna nu.

Julen kom och julen gick. Precis som Emelie som idag reste tillbaka till Barcelona, saknad som vanligt här hemma och lämnar efter sig ett tomrum. Men jag tror hon kände det skönt att få komma tillbaka till ljuset. Något som vi vekligen saknat dessa veckor här i Malmö. Grått, trist, regningt. Nu längtar vi efter våren och solen.
Ny vecka med läkar, sköterska och kuratorbesök. Hoppas veckan kommer visa sig ge mer utdelning til opperation än vad helgveckorna gjort.
Har en liten förkylning som jag trodde skulle utvecklas till att bli en rejäl halsonda. Jag tar D-vitamin varje dag just för att jag ska slippa förkylningar men någon gång kan man åka dit i alla fall, även om jag tycker jag är bra förskonnad. Men idag känns det som vitaminerna ändå hjälper för allt onda är nästan helt borta, som ett underverk. Men förutom D-dropparna försöker jag alltid ha på min handskar i affärerna när jag handlar. Jag tror verkligen på att kombinationen håller mig borta från infektioner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar