Kort om mina senaste år.



onsdag 18 januari 2012

Ny väntan

Jag är helt fascinerad över hur samhället förändrats vad gäller administration och hanteringsärenden. Går vi och handlar en elektronisk vara får vi idag med oss en hel lunta med papper medan man förr i tiden fick en liten papperslapp och möjligen ett extra papper som bekräftade att varan var försäkrad. Detta i vårt nya papperslösa samhälle! Förr i tiden fick man pass på en timme vid akut behov annars på en dag. Numera tar det ca 2 veckor. Trots att man gör tummavtryck, foto och skriver sin namnteckning på plats och kan se det färdiga resultatet på skärm. Hur svårt kan det vara? Vad är det som tar denna tid. Det moderna samhället? Snacka om tunggrott samhälle vi utvecklat. Istället för förenklingar har vi skapat ett komplicerat och svårt förfarande.
Har tur med FK som verkligen gör ett bra försök att få mitt landsting att svara jakande på att min laseroperation kan gynna mig. Nu blir det en ny turordning efter att jag delgivit dem papper på att man i Lund i vissa fall kan genomföra samma operation. Har inte så stor förhoppning på att de ändrar sig, men inte tänker jag ge mig i första taget. Ny väntan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar