Kort om mina senaste år.



söndag 24 juni 2012

Min stomi och jag

Min stomi och jag är inte riktigt alls på samma våglängd längre. Sedan mina sista operationer har någto hänt och det fungerar inte alls som tidigare. Jag har massvis med luft i tarmsystemet ända upp till hakan och luften måste ta vägen någon stans. Fick inget bra svar från min läkare vad jag ska göra med det men jag är synnerligen trött på det. Ett tag hjälpte det om jag irrigerade men nu kvittar det totalt vad jag gör. Luften måste ut och tar ju klart med sig en massa på vägen och låter inte så kul. Ibland blir det som jag nästan hellre är hemma än att jag får skämmas när jag går bort eller bara in i en affär. Hoppas hon kan hitta en lösning till mig för jag ska träffa henne den 3 juli. Annars kan det bli mycket pinsamma situationer i Barcelona!

2 kommentarer:

  1. Använder du proppar? De gör ju så att det i alla fall inte låter :-)

    /Isabella

    SvaraRadera
  2. Nja, tyvärr fungerar det inte att jag gör det just nu. Men jag har hemma om det skulle vända. Men jag är klart medveten om hur mycket mindre ljud det blir med propprna :-) den blir säkert bra med tiden

    SvaraRadera