Kort om mina senaste år.



onsdag 15 maj 2013

Ett sötare blod"

Fick nyligen höra talas om en nyskriven bok av Ann Fernholm även om boken är tryckt under 2012. I vilket fall som helst heter den "Ett sötare blod". Boken handlar klart just om det som titeln säger. Hur vi alla genomgående fått ett sötare blod genom maten. Hon berättar om hälsoeffekterna av ett sekel med socker.
Hon är tom så djärv att hon påstår att sju av tio som får hjärtinfarkt har problem med blodsocker. Att cirka sju av tio som har alzheimer har problem med blodsocker och att personer med höga blodsockerhalter löper 70% högre risk att senare i livet avlida i cancer.

Jag försökte låna boken på biblioteket här i Malmö eftersom jag visste att boken inte är så nyskriven men det hade inte funnits en chans på flera månader att låna den. Mer en 35 personer i kö före mig och inte så många exemplar. Därför kunde jag inte motstå att köpa den istället för jag är supernyfiken på vad hon har att berätta om Läser man om hennes bakgrund bör hon ha en hel del att bygga den på och även en hemsida jag ännu inte varit inne på men naturligtvis heter den ettsotareliv.se. Nu får jag sluta för jag är så nyfiken på boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar