Kort om mina senaste år.



söndag 19 maj 2013

Läkaren nästa!

Ja, så är det åter igen en söndag innan läkarbesök och de vanliga tankarna och funderingarna kommer igen. Eftersom jag väntat ett bra tag på denna tid har jag inte stora förhoppningar på att man sagt ja i Lund till Nano kniven, men då får de skicka mig (inte mig utan journalen först) först till Stockholm och förhoppningsvis lite fortare.Alternativt till London som säkert är villiga att titta på mitt fall snabbt. Har numera lärt mig att cancerpatienter inte behandlas särskilt snabbt i vårt avlånga land, med vissa undantag. Men tack och lov att det blivit så mycket lättare numera att söka vård utomlands än det var för bara några år sedan när jag åkte till Paris. Tänk så mycket pappersarbete jag fick lägga all min energi på istället för att försöka bli frisk.

Så på denna halvtimme imorgon ska detta besked gås igenom och ett annat för mig högaktuellt ämne, nämligen hur min läkare svarar Försäkringskassan om huruvida jag kommer kunna arbeta tillräckligt mycket för att kunna återgå i arbete eller göra som FK vill sjukpensionera mig och sen låta mig på egen hand arbeta upp till 25%. Som jag absolut inte vill. Känns i alla fall som det kommer bli snabbt och korta svar på allt, men vi får se imorgon. Har lärt mig att inte försöka ha för stora förväntningar åt något håll.

Tyckte inte rätt låt vann igår, men vi får i alla fall nära nästa år men det hade varit bra nära till Norge också. Börjar kännas konstigt med dessa röstningar. Lite för mycket förutbestämt svågerpolitik  där man röstar på det land man vill vara bästis med för tillfället eller som man tror kan klara trycket bäst ekonomiskt inför nästa år eller något annat politiskt som absolut inte ska finnas med i denna tävling. Så länge det finns med kan vi aldrig bli "we are one". Men en härlig vecka har vi fått uppleva i Malmö och det har varit underbart att se artisterna på plats och sedan följa finalen på plats hemma. En del förändringar och bättringar gjorda till finalen både på artisterna och arrangemanget som som vanligt var fantastiskt när det är i Malmö Arena. Tack Percy Nilsson för du gjort det möjligt för oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar