Kort om mina senaste år.



onsdag 1 maj 2013

Vilket majbål vi ordnade!

Gårdagen tillbringade jag nere vid stranden från kl 12 till nästan tio på kvällen. Min sons basketlag har tagit på sig att arrangera majbålet och de med föräldrars hjälp har byggt ett super fint bål som alla kunde stå och beundra samtidigt som solen gick ner.(naturligtvis i kommunens regi och vi var tillfrågade om vi kunde göra det) Fantastiskt underbart!
Mindre underbart var blåsten och nog var jag helt vindpinad när jag kom hem efter alla dessa timmar nere vid havet. Vaknade med ett öga helt uppsvullet, varför vet jag inte men antar det var vinden.

Vi stod i princip i två timmar och bara sålde korv med bröd, grillad och kokt. Alla jobbade på högtryck både killarna och föräldrarna som var där ändå hade vi behövt vara flera. Men kul hade vi och förhoppningsvis blir det ett rejält klirr i lagkassan som bidrar till mindre resekostnader när de i oktober reser till USA för att träna och spela mot collage killar "overthere".

Så vad gör inte vi föräldrar för våra barn, ena tossigare än det andra. Men i detta laget vet vi att så gott som alla killarna verkligen uppskattar vår hjälp, de vet vad vi gör och jag tror nog att de är lite stolta över oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar