Kort om mina senaste år.



torsdag 9 maj 2013

Tehuset Shiva

Nog trodde jag att jag visste en massa om teer men det fick jag allt veta igår att jag absolut inte gjorde. Vi hade teprovning. Det låter klart inte så intressant, men det var det verkligen vare sig man gillar te eller inte. Det är precis lika mycket om inte mer kunskap bakom det hela som med alla viner. Jag kan varmt rekommendera er att gå till Tehuset Shiva i Limhamn för de inte hon kunde på sina fem fingrar tror jag knappt var värt att veta. Och vilka teer vi kunde köpa med oss hem, ljuvliga!
Men nu är jag, som ni hör en tedrickare.
Jag skulle mycket väl kunna tänka mig ett nytt besök med samma innehåll, för det var långt ifrån man kom ihåg hälften ens. Många namn både på personer och på tesorter även om allt te härstammar från endast två plantor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar