Kort om mina senaste år.



onsdag 8 maj 2013

Så bra det går med träningen!

Nu har jag haft flera dagar med att allt känns bra. Som om jag snart skulle kunna arbeta på deltid och heltid. Underbar känsla som jag innerligt bara önskar ska stanna kvar och bli bättre och bättre för var dag som går.

Igår på TRX´n var ytterligare ett bevis för att jag börjar bli mer och mer stabil. Även om jag är flitig på att träna quigong (som ger en massa balans) är även trx´n balansträning. För några veckor sedan kunde jag inte stå på ett ben och ens tänka tanken att röra det andra benet uppåt, utåt och baklänges utan att få två stödarmar från tränaren. Igår gick det som en dans ända till hon berömde mig och tyckte jag verkligen gjort framsteg. Klart jag tappa fokus och ramla nästan som en valros på golvet. Men jag var ändå glad. Så nu kör jag på på. Övning ger färdighet och ju mer övning, desto bättre blir jag. Träningen påverkar klart mitt huvud också. Så både kropp och knopp mår alldeles förträffligt bra av min träning nu.

1 kommentar: