Kort om mina senaste år.



torsdag 13 december 2012

Julfriden förstörd!

Ja, det var en riktigt julklapp jag fick av sjukhuset. Jag ska tillbringa julen på strålrummet. Den 17,19 och 21 december ska min ena metastas få känna på strålen och den 27, 29 december och sista dagen den 2 januari blir det metastas nummer tvås tur. Med andra ord kommer sjukhuset bli mitt andra hem under julhelgen. Allt för att man missat att göra en ordentlig röntgen med en gång som om jag var den första patient i Malmö som ska behandla levern. Inget att göra något åt nu, bara att bita i det sura äpplet och se glad ut. Hoppas förstås att det verkligen blir en försenad julklapp med två borttagna metastaser som får vad de tål och aldrig mer visar sig igen. Då är det värt hela julfriden. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar