Kort om mina senaste år.



onsdag 12 december 2012

Rörigt värre!

Rörigt, rörigt på röntgen. Inte kan väl jag vara deras första patient som ska strålas, tycker man. Men ingen visste riktigt vad jag skulle göra. det stod ju CT PET på ordningen och därefter en bild som man vill ha från strålningens sida. Röntgen sköterskorna försökte korta ner denna tid med att göra en sammanslagning som jag i och för sig tyckte var självklar från början. Så var det inte. Man skulle vänta på ett telefonmöte innan man kunde fortsätta och en massa konferenser hölls om vilket som var bäst. Kontrast eller inte kontrast, vätska att dricka eller inte, CT eller bara PET. Frågorna var många, men det kändes som det inte var något jag kunde göra något åt. Till slut lämna de mig att vila med insprutad sockerlösning och en timmes väntan. Beslutet blev att det räckte med PETen och en bild. Ingen kontrast eller CT och en mycket kortare tid på röntgenbritsen. "Strålfolket" kom med min lilla säng och så började man köra bilder på min lever.

Klart fick jag inte veta någon fortsättning. Antingen ringer de imorgon eller så får jag ringa men man tror att behandling kommer komma igång på måndag, men vi får väl se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar