Kort om mina senaste år.



måndag 10 december 2012

Onsdag - ny röntgentid!

Idag ringde en snäll sköterska mig och sa jag kan fått en tid på onsdag eftermiddag till ny röntgen. Först tar man de vanliga bilderna (som jag gjorde för några veckor sedan) och sedan kommer en från strålningen med min lilla bädd och då tar man ta en ny bild när jag är placerad i min lilla vagga. Nu, så här efteråt förstår jag att läkaren hade hoppats på att jag skulle fått tid tidigare till denna röntgen för han hade satt upp tid till strålning på onsdag. Nu vet jag inget förrän onsdag kväll. Mest troligt lär väl ingen behandling komma igång före jul även om han sa att han kanske trodde det skulle räcka med 3 dagars behandling. Men inte lönt att spekulera längre, jag kan inte påverka det. Man är inte snabb i Malmö och man har 1001 anledningar varenda gång man frågar om något. Det är bäst att välja sina strider och denna orkar jag inte ta, det får bli som det blir med tiden...

Fatta bara inte, men det är väl inte meningen, varför jag måste göra en helt ny CT PET röntgen igen om det bara är en bild som egentligen behövs??? Så sa sköterskan idag, eller så uttrycker man sig luddigt. Mannen från strålningen ska komma när allt annat var klart. Har då så mycket förändrats på denna korta tid när man samtidigt säger att tarmcancer metastaser inte är snabbväxande utan att jag lugnt kan vänta till efter jul med strålningen. Detta var mest en stilla undran, man hinner ju inte ställa alla frågor när man väl är på plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar