Kort om mina senaste år.



måndag 3 december 2012

Nu är även jag tatuerad!

Så är jag nu hemkommen från en trevlig helg i glatt sällskap från Vetlanda, Ädelfors Kursgård med ett friskvårdsprogram jag varmt kan rekommendera. Vi blev så uppassade och trevligt bemötta med underbart bra mat.

Nu är det tillbaka till vardagen igen och halva dagen har spenderats på sjukhuset. Det är bestämt att jag kommer få behandling med 3 x 2. Alltså, jag har två små metastaser som sitter (såkklart :-( ) med avstånd från vartannat, vilket då gör att jag först ska få strålning på ena elakheten ena veckan med full dos måndag, onsdag och fredag. Veckan därpå blir det andra elakheten med behandling samma dagar fast veckan därpå. Så nu vet ni var jag kommer vara i två veckors tid framöver med början om en vecka. Sjukhuset är mitt andra hem.

Det mest positiva som jag kan få ut av detta är att man kommer använda Sveriges mest förnämsta strålbehandlingsmaskin och tanken är att det ska fungera som en "operation", dva. man utgår från att de ska försvinna helt. Nu ser jag fram mot att bli tumörfri. Denna gång för alltid, hoppas jag.

Har alltid sagt att jag aldrig, aldrig kommer tatuera mig. Varför skulle jag göra det. Pina mig själv i onödan och göra någon figur på min kropp som jag garanterat kommer ångra efter ett tag. Idag fick jag tre tatueringar!!! Nu har jag tre prickar som aldrig försvinner och jag kan skryta med att jag är tatuerad. Att de sedan är så små att man får leta efter dem med förstoringsglas behöver jag inte tillägga. Det är exakt samma sätt man gjort det på, haha...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar