Kort om mina senaste år.



tisdag 4 december 2012

Minne på topp!

Undrar hur alla med "dåligt" minne från sviter av samma symptom som mig egentligen klarar av att komma ihåg någonting. Tänker alltid efter varje jul att allt ska hamna i samma lådor vilket ju klart förenklar det till kommande jul att bara öppna några få lådor från vinden istället för alla hundra som finns där. Likväl, fast jag vet att jag gjorde det, saknar jag en hel del. Hur kan jag bara göra det? Om jag nu inte la ner det i lådorna med julsaker, var kan jag då ha gjort av dem? Inte vet jag, men jag är säker på att de kommer fram till sommaren. Då kommer jag lägga dem på ett jätte bra ställe, igen, som jag glömmer igen till  julen när jag behöver det igen. Lika spännande varje gång lådorna kommer fram för numera för jag vet aldrig vad jag kan hitta eller inte hitta. Borde kanske ha en låda med "sommarpynt"  där jag lägger eftersläntrare från julen. Jag lovar, jag hade full koll på allt förr...

1 kommentar:

  1. Hej Karin,

    det har med cellgiftsbehandlingen att göra, men är något som definitivt blir bättre när gifterna lämnar kroppen. Det kan bara ta tid. Det är ju på gott och ont att gifterna sitter i ett tag även efter avslutad terapi. Men som sagt, Ditt minne kommer att bli bra igen. Så mycket är säkert.

    SvaraRadera