Kort om mina senaste år.



tisdag 5 februari 2013

Fokus på återhämtning nu!

Så kom dagen jag väntat på.Det blev ett bra läkarbesök. Klart är besöken är bra nästan alltid, men det blev ett bra besked - bäckenet inget nytt - lungorna ser bra ut - levern något diffust som röntgenläkarna inte vill svara på vad det är. Men jag vet att det är mycket nitiska och vid flertalet gånger har jag varit tvungen att göra nya röntgen för att det "kanske" hittat någon elaking. Det är självklart superbra, vill inte ha det på annat sätt. Men just nu kommer jag föredra att se det som ingenting. Jag vet att jag har kronisk cancer. Jag vet att det kan blossa upp imorgon. Men jag vet också att allt kan stå still i massor med år. Det är massor med år jag siktar på - jag ska bli 80 år!!!

Jag är så glad för detta. Jag känner en otrolig lättnad eftersom man hela tiden sagt att vänstra lungan var nog inte bra. Det var den jag trodde jag skulle vara orolig för, men det verkar som båda lungoperationerna gått bra.

Om det är något mera med levern trodde inte läkaren att kirurgerna är helt motståndare till RM metoden. Fokus för läkarna just nu är min lever, men återbesök först vecka 17 och ny röntgen vecka 16. Det blir ett tag till dess. Under tiden kommer jag fokusera på att hämta alla krafter jag behöver, utan cellgifter, med en massa motion och bra kost.  Jag är så glad över detta besked!

5 kommentarer:

  1. Så härligt att läsa Karin, vad glad jag blev för din skull! Nu ska du bara njuta :-) Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis, Karin, till ett lugnande besked! Vecka 17 är ju långt, långt bort nu.

    SvaraRadera
  3. Tack, Tack! Jag ska njuta och ja, vecka 17 är det långt till.

    SvaraRadera
  4. Åh..jag blir alldeles varm i kroppen...Grattis!
    Kram berita

    SvaraRadera