Kort om mina senaste år.



söndag 3 februari 2013

Väg eller ingen väg!

Söndag igen och snart dags med läkarbesöket. Men framför allt imorgon är det en vecka till min efterlängtade dotter kommer hem. Som vanligt har vi inte hört från henne på ett par dagar, torsdag för att vara exakt. Sist visste vi att de skulle försöka ta sig på dåliga vägar till Cairns. Somliga sa det skulle vara ok, andra inte. Känns så bra att ha två helt noviser med körkort körandes på en väg full av överraskningar. Måtte de köra extremt, extremt lugnt och försiktigt. Men jag litar på dem, dock inte på underlaget. Igår såg jag en rapport om att mycket nära samhället till där de är (eller så är de där) hade krokodillerna synts till i privata områden!?!? Tror inte det är lika coolt att ha en krokodill i trädgården som att veta att de normalt finns i närmaste vattentillhål. Det är klart andra sidan jordkllotet och där märker jag att det mesta kan hända, så ja, jag kommer dra en lättnandes suck när hon befinner sig på svensk mark igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar