Kort om mina senaste år.



torsdag 7 februari 2013

På kö i kommunen!

Snart är det måndag och min dotter i Australien kommer hem. Har inte sett henne på ett helt år även om vi skypat, men det räknas inte på samma sätt. Det är i verkligheten men inte riktigt "live". Det känns i alla fall underbart att snart få ha henne hemma. Under tiden kommer jag sitta i en baskethall i Stockholm och titta på min son som spelar SM i Fryshuset. I basket då. Vi åker lördag morgon, men han vet inte om att jag kommer. Jag hoppas det blir en glad överraskning och inte tvärtom. Bestämde mig först nu sena eftermiddag och det fanns kvar en billig resa om man gick lite omvägar, vilket jag klart gjorde då. Det strömmar ju inte precis in pengar när man är sjukskriven.

Försöker få tag på en arbetsterapeut som kan komma hem och se om man kan göra något åt en fläkt i badrum eller om man kanske har andra lösningar som kan vara bra. Det är inte enkelt, det kan jag lova. Jag har ringt till tre instanser och alla säger samma sak. De förstår mitt problem, klart man ska göra något åt detta, men de kan inte för det ligger inte på deras bord. Så ringde jag som sista person till kommunen och de hade aldrig hört talas om detta problem och visste inte alls vad jag talade om. Nähä, kanske ska jag ringa Försäkringskassan istället då. Just nu väntar jag besked från "Kommunflickan" som skulle fråga runt, mmmmen det var ju kö, så inget blev lovat. Ja, jo, säkert lång kö, men inte kan det vara det till att ta reda på vems bord det är, kan man väl tycka.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar