Kort om mina senaste år.



fredag 1 februari 2013

Ytterligare en anlening till att röra på sig!

Ännu en anledning till att röra på sig har jag nu lärt mig. Nog vet jag att det är bra att röra på sig. Har man cancer ska man ändå röra på sig så mycket det bara går. Och det har jag verkligen försökt under alla mina år och jag skulle vilja påstå att det är mina promenader som många gånger har hållt mig vid någerlunda gott mod, trots alla gifter och operartioner. Att åter igen ha börjat på gymmet känns sagolikt. Tänk vilka referensramar man fått numera.
Nåväl, till det jag ska berätta är att jag lärt mig något nytt om cancer och motion som jag inte tidigare visste (men säkert alla ni andra). Metastaser trivs inte i en syrerik miljö! Alltså ju mera vi "djupandas" ju sämre är det för cancern, och det är väl super bra! Därför är det bra med motion, helst så pass mycket att man blir svettig, för då andas vi på djupet utan att vi tänker på det. Men man kan förstärka det med att några gånger per dag se till att ta långa djupa andetag ända nere från magen och riktigt bara tänka själv, nu ska ni allt få alla elaka metastaser. Så in med ny syra, jobba på allt efter egen ork, har ingen betydelse för det är rörelsen och andningen som är viktigast.

En annas sak jag redan visste men vill dela med mig av till er som är nyfikna på varför vi ska få i oss D-vitamin: http://smartamaten.se/2013/02/d-vitamin/

Sen har jag en fråga jag undrar var man hittar bästa svaret på. Det är lite radikalt men jag har läst en artikel om att det står att mjölkprodukter omvandlas till mögel i våra magar. Mögel ska vara bra för metastaserna och det låter förfärligt. Nu använder jag inte mycket mjölkprodukter och om jag gör är det organiskt, men är det samma sak då med. Det finns ju vissa saker man verkligen behöver det till och ibland tror jag att kroppen säger ifrån vad den behöver genom att vi är sugna på det. Det blir inte gott om jag vet att jag göder några metastaser med det. Men Norden är ett mjölkdrickande folk och jag har inte hört detta tidigare. Mina tankar bara som jag önskar jag hade svar på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar