Kort om mina senaste år.



onsdag 20 februari 2013

Hoppas på minnesförbättring!

Såja, hostan på väg att ge med sig och det känns tusen gånger bättre. Har även vågat mig på en långpromenad med hunden efter havet idag, trots all blåst. Igår provade jag på bl a indoor walking och blev positivt överraskad. Det var riktigt kul. En halvtimme går snabbt och passen finns bara i en halvtimme max 45 minuter. Måste fråga vad anledning är till detta. Inte för jag vill ha längre utan för nyfikenheten skull. Kommer klart fortsätta så mycket jag kan och orkar med det. Gissa om jag har träningsvärk idag. Det känns verkligen i "levern". Det är klart inte i levern som det gör ont i, utan säkert i fästena runt kring. Men träningsvärk ska med träning fördrivas, så det är bara på det igen.

Har äntligen fått tag på någon som kan hjälpa mig med att arbeta med minnesförbättring och lyssna lite på hur man kanske kan arbeta med hur jag fungerar just nu utifrån mig själv. Även om detta inte tillhör hennes vanliga arbetsområde ska hon se vad hon kan göra för mig. Det känns bra hittills och nu ser jag fram mot att kunna bli av med lite gamla blockeringar och förhippningsvis nya verktyg att arbeta med som är lite mera anpassade efter min situation.Mindfulness i all ära, men jag har varit trött¨på ordet i flera år nu, även innan jag fick min cancer. Det är klart man ska vara positiv och peppande mot sig själv hela tiden, men på något sätt blir det bara för mycket för mig. Inte det jag behöver, jag kan det. Jag hade inte levt idag utan att använt en positiv inställning. Dags igen imorgon! 

3 kommentarer:

  1. Hej Karin,

    oroa Dig inte för Ditt minne. Det är en vanlig biverkning av cellgiftsbehandlingen, som tyvärr inte nämns särskilt ofta: "kemohjärna". Det pratas bara om att man kan tappa håret och att man kan förlora en del känsla i händerna och fötterna. Men en biverkning är faktiskt att man glömmer bort en massa dagliga saker som tidigare aldrig har varit något problem. Det är dock övergående! Gör det bara så lätt som möjligt för Dig med minneslappar och liknande tricks och försök att inte oroas eller irriteras över det. Det kommer hela tiden att bli bättre i takt med att restgifterna sakta lämnar kroppen.

    Hälsningar
    Tanja

    SvaraRadera
  2. Kramar om dig..och kämpa på ...
    Det kommer bli bättre ju längre tid det går utan cellgifter...
    kram berita

    SvaraRadera
  3. Tack, jo jag vet det kommer bli bättre och bättre med fokusering och minnet. Sist tog det cirka elva månader innan jag börja märka klar förändring, men det känns bra att göra något åt det med.

    SvaraRadera