Kort om mina senaste år.



söndag 24 februari 2013

Simsalabim med Feng shui!

Att läsa om Feng shui kan vara nog så kul och riktigt inspirerande. Som vanligt blir jag full av mental energi och  ska jag göra allt på en och samma gång och vill helst förändra allt här hemma på studs. Med tanke på hur lång tid allt tar för mig i vanliga fall är det inte svårt att förstå att det inte går att ändra det jag vill på bara några veckor. Så nu har jag tusen ideér och en del av dem har jag klart påbörjat och en del får komma i framtiden när jag klarar att fixa dem.
Nu är alla rum halvt kaos efter min framfart. Sytt nya gardiner som ska strykas men jag sitter bara och tittar på dem och önskar att de kunde flyga upp på gardinstången och fixa sig själva. Men visst är det kul att förnya och ändra om. Man behöver ju inte köpa en massa nytt, det räcker med lite fantasi och lite ändringar här och där. En fungerande symaskin, lite färg, lite lim, hammare och spik. Flytta lite möbler, färga något och simsalabim känns hemmet som nytt igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar