Kort om mina senaste år.



söndag 14 juli 2013

5:2 dieten och cancer?

Man blir helt snurrig av alla dieter och tips för att hålla sig frisk. Allt man läser låter alltid så bra, men det gäller att även läsa det finstilta. Den senaste 5:2 dieten http://5-2dieten.com/ är kanske helt perfekt om det stämmer men om jag förstår det rätt har man fortfarande inte gjort tillräckligt med forskning för att kunna bevisa att det är så bra som man säger. Försöker hitta vilka cancerformer som det skulle hjälpa mot eftersom det har varit detta som gjort att jag från början kom att läsa om det. Men jag såg även TV programmet man visade första gången om mannen som kom fram till just att man ska fasta två dagar i veckan. Det lät väldigt vettigt när han berätta om allt och just om både Amerikanska depressionen och andra världskrigets offer lät mycket trovärdigt. Men från detta till att det skulle kunna påverka cancerceller kan jag inte hitta kopplingen någonstans om. Fortsätter med min basiska mat tills jag vet mera. Finns än så länge inte allt för mycket att läsa om faktiska resultat men om det är något hållbart kommer det säkert inom kort. Dock tror jag inte det är en bra bantningsdiet men det kan vara en knuff fram för den som vill ändra sina matvanor på ett seriöst sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar