Kort om mina senaste år.



fredag 19 juli 2013

Vilken energi, klicka på länken nedan!

Det är inte lätt att bara ändra kosten och tro att man på en dag kan komma in i vad som ingår och inte. Jag har letat länge efter en bra kokbok med Raw Food ingredienser utan framgång. Det innehåller alltid ungefär samma saker och inga nyheter för mig. Så därför blir det samma recept om och om igen för mig. Men jag vet att min kropp numera är alkalisk och det var det viktigaste förutom att fortsätta äta bra och hälsosam mat. Boken Anticancer och boken hur man överlistar sin cancer har gett mig inputs till det mesta. Kanske ska jag själv skriva en kokbok med hänsyn till allt jag läst och gör nu, haha Tyvärr är vi för få som vill äta denna kost, men i framtiden kanske vi blir flera. I synnerhet som jag igår på TV lyssnade på korrespondenterna som påstår att 7% av hela världen lider av diabetes och att det snart är så många att man inte har råd med sjukhusvården då dessa patienter tar alla resurser och pengar (trodde det var vi cancerpatienter som gjorde det, eller rökare). Alltså är socker den stora boven och man visade hur man i Brasilien skövlat all mark för att odla sockerbetor och hur detta för lång, lång framtid alltid kommer vara mark man aldrig kan odla annat än just sockerbetor på. De stackars urinvånarna har ingen mark kvar att leva av.
Idag hittade jag denna länk:

http://www.whydontyoutrythis.com/2013/07/could-the-common-cucumber-contain-a-powerful-anti-cancer-weapon.html

och bara att se och höra Kristina fick mig till att må 100% bättre och ge mig energi till att fortsätta dagen med glädje och entusiasm. Kanske en snutt av henne varje morgon kan få oss alla att piggna till. Men framför allt ska jag klart göra hennes alkaliska juice och sätta in i kylen, kanske något "barn" kan fastna för den med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar