Kort om mina senaste år.



tisdag 30 juli 2013

Allt går runt i tankarna!

Oj, såg nu att gårdagens inlägg aldrig blev publicerat. Så slarvigt av mig.

Så mycket regn vi fått idag och det har säkert verkligen behövts men det bästa av allt, sommaren kommer tillbaka igen. Med luften rensad känns det riktigt skönt. Mer regn inatt sen ska vi få tillbaka solen. Jag har med turens hjälp lyckats gå ut varje gång det varit uppehåll.

Funderar en hel del på vad det kan vara som gör att vissa med prognosen cancer klarar sig hur bra som helst och svara på alla behandlingar och stannar kvar "friska" medan andra med exakt samma diagnos bara blir sämre och sämre. Hur rättvist eller orättvist det är. Vad kan det vara som avgör. Det kan absolut inte vara viljan att överleva. Den är jag säker på att vi alla har. Det är bara så ologiskt och svårt att förstå. Det är även skrämmande för jag tänker klart hela tiden att jag ska bli gammal och överleva min cancer, samtidigt som jag från början fick veta av min läkare att med min diagnos finns ingen som överlevt åtta år. Om hon har rätt vet jag ju inte och klart jag vill slå det rekordet med hästlängder. Men när någon man känner dör pga av cancer, berör det så ända in i hjärtat för alla efterlevande och vad de ska gå igenom och vad personen måste lidit i sina tankar om vem man lämnar efter sig. Och allt runtom. Tankarna snurrar kring än det ena än det andra utan att förstå, vad är det som händer. Varför ska mänskligheten drabbas av något så här vansinnigt och hur kommer det sig att så många i hela världen tjänar så mycket pengar på oss utan att vi blir rika? Tankarna snurrar runt, runt och jag önskar de slutade.

2 kommentarer:

  1. Jag har också funderat mycket på det. Kan man påverka eller är det bara tur/otur? Antagligen är det en kombination av båda. Jag tror att man till viss del kan påverka, tror på de 6 punkterna från "Cancerstrategier för överlevare" som du länkade till i ett tidigare inlägg. Och om det är någon som ska slå rekord så är det du Karin! Kram

    SvaraRadera