Kort om mina senaste år.



fredag 12 juli 2013

Sluta hata allt och alla!

Idag kom till slut antagningsbeskeden för alla universitet och högskolor i Sverige ut. Många glada, många ledsna, en del fortfarande oroliga och en del undrar om det verkligen är rätt att hoppa på det val man valt och kom in på. Inga lätta beslut för även om man inte alltid behöver fortsätta med valt val kan det vara ett jobbigt val att veta om man kommer vara nöjd eller inte. Svåra beslut.

Under vår vecka i Barcelona har jag gått in på Aftonbladet och läst nyheterna men de sista dagarna vägrade jag. Vill man bli deprimerad är det just nyheter man ska läsa. Det finns inget glädjande alls i dem. Är det verkligen så det är i verkligheten eller är det bara för att få sålt sina dagstidningar? Fortfarande är det bara tråkigheter jag ser och läser. Usch, har vi inte nog med elände ändå utan måste utplåna varandra genom krig, elände och bråk. Hur ska vi lära oss att alla är olika och respektera alla för just det? Vi borde bilda en förening som över hela världen som vägra acceptera allt våld på andra människor utan att själva bryta mot lagar och förordningar. Ja, jag vet det finns redan men var finns dem? Det hörs och syns ju aldrig i en tidning om det inte är av ett säljande förstasido nyhet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar