Kort om mina senaste år.



torsdag 18 juli 2013

Följetong...

Lite som en följetong men doktorn ringde som han lovade mig i dag. Men jag måste missuppfattat anledningen. Han ringde för att meddela att man nu tittat på mina bilder (???märkligt man inte gör det inför mitt besök, eller?) och bestämt att jag är ok för att ingå i studien och att man nu skickat in en anmälan om detta (antar det är till Landstinget, för att få godkänt att jag är en av dem som får ingå).

Fortfarande kommer man kalla in mig en vecka innan för att göra ett nytt ultraljud och kolla att inget förändrats. Det är nog bra så långt.  Nu kan jag förstå att man vill göra detta för man gör helt klart ett stort pådrag fick jag veta idag. Man kallar in personal från både Tyskland och Danmark som kommer övervaka den tekniska maskinen. Nålarna kommer personal från Lund att sticka in i min lever. Personerna ingår i teamet runt IRE behandlingen därför kan man fortfarande inte ge mig ett datum. Antar jag får leva med ovissheten och att det kan bli i princip när som och att planera något inom de närmaste månaderna kan nog bli så gott som omöjligt. Men jag tröstar mig med att det inte kommer vara många dagar med sjukhusvistelse och återhämtningen är bara någon dag. Så det ordnar sig säkert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar