Kort om mina senaste år.



söndag 21 juli 2013

Märkligt system!

Inställd på en längre väntan innan jag får mera besked nu, men när vädret är så här fint är det klart enklare. Man får liksom lite extra energi om man är som jag och älskar sol och värme. Har alltid sagt att jag är född på fel sida av jordklotet. Men nu njuter jag så länge det varar, och det hoppas jag ska bli ett bra tag till.

Försöker nu få tag på någon som svarar på stomi mottagningen. Inte det enklaste. Det har telefontid två timmar om dagen och då ringer alla. Precis alla. Fullständigt omöjligt att komma fram. Det är aldrig några direkt korta samtal och det är klart en anledning till kön. Nu får jag på det igen imorgon. Har hållit på i två dagar, torsdag och fredag. Sen när man till slut kommer fram frågar de alltid varför jag inte ringde tidigare så det inte blev lika akut. Man faktum är att det inte är så enkelt att tänka på att man ska förnya receptet flera veckor innan påsarna är slut.
Försökte få apoteket att förbeställa till mig men se där är det helt stopp (Stomipåsar är ingen lagervara). Oavsett att de kan se i min akt att jag fått samma sak i snart två år, hjälper inte det. De bara hänvisar till recept. Tack för det.
Hade önskat man kunde lämnat ett skriftligt meddelande på mottagningen, men det går inte och inte heller att be dem ringa upp. Ond cirkel. Nu får jag sätta klockan så jag kommer upp till klockan åtta och ringa dem i en timme och kommer jag inte fram då heller får jag fortsätta halv tre på eftermiddagen. Detta får jag hålla på med fram till min tur kommer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar